Rock on?

Har efter många, många års längtan äntligen införskaffat min drömbas! Nja, nästan iaf... Vanliga knegare som jag får hålla oss med Squire istället för Fender, Epiphone istället för Gibson och så. Eller som nu Eagle istället för RICKENBACKER!! :-) Rockbasarnas rockbas! Som min vapendragare JCG menar: Lemmy i Motörhead, Steve Priest i Sweet och Metallicas avlidne basist Cliff Burton kan ju inte ha fel.... Den gamla basen var hur cool som helst men helt galet balanserad, framtung som 17! Jag fick ett bra inbytespris för den (med tanke på vad jag gav för den) och min multieffektbox så det blev inte mycket som behövdes cashas upp. Multiboxen åkte med för jag vet exakt vad jag vill ha och behöver inte en komplicerad högteknologisk maskin som är bra på det mesta men inte bäst på nåt. (Som en druid i WoW... Hehe!)
Nu ska testas fram en basdistpedal som "smutsar" till soundet vid behov men som inte tappar de låga tonerna på kuppen! Något som verkar vara omöjligt, sett till de två muliteffektboxar jag haft iaf. Dessutom något som kan svaja till det. Baschorus, flanger eller rent av en auto-wahwah? Vi får se, det ska som sagt testas runt nu. Dessutom kanske nya basen behöver nya mickar.
Mitt gamla band har tappat ännu en trummis(!) och står också lite stilla just nu. Vi ska lattja lite kommande torsdag, förutsättningslöst givetvis. Det är ingen reunion på gång, jag vill fortfarande lira annan musik än den de kör. Jag har fått kontakt med två killar som söker en basist, de kör eget materiel- rock! Vi får se vad det leder till... Jag har haft en hel drös med kontakter med andra band men de flesta band kör antingen hårdrock, indie eller covers! Var är alla ROCKBAND!? Well, om jag kan jamma lite nya idéer som jag har med gamla bandet (med deras nuvarande basist på trummor) så rostar man ju inte ihop iaf... To be continued! Rock on, folks! 

image95
Nya yxan! Hur mycket rock är inte den!? Man blir inspirerad bara av att se den!!

Kommentarer
Postat av: JCG

Rock n roll is the shit :-)

2008-01-12 @ 13:42:03
URL: http://reclaimyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0