Back on track!!

Om några timmar ska jag iväg och provrepa med förhoppningsvis grunden till ett nytt hårdrocksband. I måndags träffades vi för första gången på gamla rockhaket KGB och kollade in personkemin över en middag och en ypperligt god Killkennys efteråt. Jag, en sångare som heter Hampus och gamla trummisen Artur från fd bandet. Vi hade väldigt kul och bestämde att boka in en provrepning idag för att sen ev testa en gitarrist på måndag. Vi vill helst ha två. Alla tre är riktiga fans av den gamla NWOBHM så det kommer säkerligen prägla vår musik. Den som inte vet vad förkortningen föreslås googla eller wikipedia för svar, vi andra kan le nostalgiskt.
Min jakt på ett "vanligt" rockband har ju visat sig fruktlös... Det är ju tråkigt men life goes on. Å andra sidan har jag inte lirat äkta oldschoolhårdrock sen det begav sig på 80-90 talet, förra bandet var ju mer en vikingarockig blanding av.... mycket. Jag har provrepat två mp3 spår som sångaren mailat och det kändes som att komma hem! Min sorts hårdrock! En ballad och en tyngre. Nu har även de egna idéerna lossnat, mer än någonsin så det var väl just vad som behövdes. En återkomst till mina trakter. Det här kan bli hur kul som helst!! Håll utkik efter nedanstående bandlogga i en rockklubb nära dig.

image99

Kommentarer
Postat av: JCG

Good news, dude! :-)

2008-02-14 @ 23:04:53
URL: http://reclaimyourlife.blogg.se/
Postat av: Tommy

Verkligen! Nu har jag fått blåsor ovanpå blåsorna på fingrarna igen, så det märks att man är igång igen. Vi hade ett dunderep! Vi satte grunderna för två nya låtar under ett provrep, dam it! Kunde inte börja bättre. Ena låten lät typ... gamla Rainbow! :-)

2008-02-14 @ 23:13:10
URL: http://watchkeeper.blogg.se
Postat av: Montana

Man!

Sjysst att du verkar "hittat hem" :)

Gillar namnet samt saklart loggan (med tanke pa vilken javla naturnord jag ar ;))

Stay safe!

Waoowaweewa!
/Lillebror

2008-02-19 @ 19:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0