Bandbyte...

Efter att ha lagt ner hjärta och själ i vårat band i snart två år så var det nu dags att hoppa av tåget. Främst för att jag vill spela annan musik. Mer typ oldschool rock än den hybrid av hårdrock/punk/vikingarock som vi körde... Jag fetgillar bandet och musiken men jag måste inte lira den mer, helt enkelt. Som tur är hade vi en hang-around kille som lirar både bas och trummor (ja, han testades även när det söktes trummis) som hoppar in och greppar basyxan. Avbrottet kommer då bli minimalt för bandet vilket känns bra.
När killarnas besvikelse har lagt sig så kommer de inse att det var större bandlojalitet att hoppa av med öppna kort än att stanna och våndas och sakta fräta sönder bandet inifrån pga vantrivsel. Dessutom blev det en hel del slitningar då de andra tre var hyfsat partajande singelkillar med normala arbetstider och jag med förhållande och knasiga arbetstider. Vad man än valde att prioritera blev mer eller mindre "fel"...
Nu kollar jag efter ett annat band att hoppa in i. Efter att ha haft en annons ute på en musikersajt har jag fått in ungefär ett svar varje dag med en hel del intressanta (och andra) förslag från band. Särskilt ett är mycket intressant... Vi får si vad som händer. Jag har inte bråttom och bidar min tid...
Dessutom har jag en annan försummad grupp som tiden inte räckt till alls, nämligen polarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0