Grubbel, grubbel, grubbel....

Arbetsledningen på mitt nuvarande jobb i Försvaret är inte glada över att jag ska tillbaka till mitt gamla jobb i Posten i februari. Idag fick jag frågan om jag kunde tänka mig att tänka om mot ett lönebud...? Dessutom är ledningen mer än väl medvetna om att arbetstiderna är knasiga så de vill ändra dom. "Inom snar framtid..."
Fan vad svårt! Jag vill ju inte tillbaka men arbetstiderna knäcker mig. Kan man stå ut en tid till om man vet att de kommer att ändras? Samtidigt som man kan få ett litet lyft i plånkan som plåster på såren? Allt hamnar i en ny sits som måste gås igenom nogsamt nu... Grubbel, grubbel, som sagt. Jaha.... Hejdå nattsömn på ett tag igen!


Kommentarer
Postat av: JCG

Har man inga bekymmer så skaffar man sig... right?

2007-11-08 @ 02:21:45
URL: http://www.nogg.se/jcg
Postat av: Svensson-Svensson

Vad är alternativet. Ska du tillbaka till gamla jobbet eller har du nå´t nytt postjobb på gång. Att gå tillbaka som brevbärare tycker jag du ska fundera både två och tre gånger på.

2007-11-08 @ 21:06:16
Postat av: Anonym

OM de verkligen andrar arbetstiderna PLUS att du far okad lon, sa borde du def fundera pa det. men da aterkommer fragan: Kommer de verkligen andra arbetstiderna, eller ar det ett lockbete?

Kan du ge det lite tid, men anda ej riskera att forlora kontakterna hos Posten?

2007-11-09 @ 20:19:30
Postat av: Montana

...och det senaste inlagget var ju skrivet av mig... Varan laptop heter ej CP for inget! :)

2007-11-09 @ 20:27:53
Postat av: Tommy

Jag ska verkligen fundera på allvar. Pengarna är ju inte det viktiga i den här frågan utan trivseln... Pengarna kan dock motivera en att överse med sämre trivsel MEN bara under en begränsad tid. Jag vantrivdes ju inte som postis i byn men chansade på att det här kneget skulle vara The Stuff. När det nu inte var det helt och hållet, så är steget inte långt att gå tillbaka. SÅ desperat är jag inte så jag hoppar på vad som helst för att slippa postkneget igen! Då kunde jag ju stå och vända hamburgare eller nåt lika gärna. :-) Mellanlanda på mitt gamla kneg (om jag inte hinner hitta nåt annat innan dess) med sikte på annat inom verket eller utanför verket eller hoppa på militärtåget och se vart det bär av? Thats the question.....

2007-11-09 @ 22:01:38
URL: http://watchkeeper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0