Vid närmare eftertanke...

Har i tidigare bloggar gnällt på att det knappt görs någon bra hårdrock längre. Back in my face! Har haft Bandit på hela dagen på jobbet idag och måste glatt erkänna att jag har fel! Jag har fått höra massor med bra ny hårdrock. Och bra svensk sådan också!! Särskilt den scenen trodde jag var stendöd för mig sedan Electric Boys la av... Tji fick jag, tack och lov! Tyvärr får man inte alltid höra vilka som spelade utan det blir nog till att lyssna lite mer på rockstationerna för att uppdatera sig. Många band är väl inte "nya" som nystartade utan nya bekantskaper för en insnöad oldschool-hårdrockare som mig... Mustasch, Pain, Machinae Supremacy är väl de svenska banden jag ska kolla mer på.
Jag trodde de flesta nya moderna banden som slog antingen körde med growl, rap, scream eller annat (för mig) extremt crap. Jag måste haft totalfel eller så var det en sådan fluga just då som fallit ifrån nu. Vad vet jag? Jag är glad som det är.

Har betat av ca 20 övningar i gitarrhäftet idag och lattjat desto mer! Mycket givande idé att ta med guran hit till jobbet på en helgdag!!

Kommentarer
Postat av: JCG

Finns ju en cd här, "Metal: new blood", som bakades för länge, länge sen & väntar på en metal night :)

2007-05-02 @ 16:29:38
URL: http://www.nogg.se/jcg
Postat av: Tommy

Ja fasen! Det är ju dags sedan lääääänge att ha en metalkväll.

2007-05-04 @ 08:28:37
URL: http://watchkeeper.blogg.se
Postat av: JCG

Ett par sekel, eller nåt, hähä :P

2007-05-04 @ 15:02:01
URL: http://www.nogg.se/jcg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0