Upgrading my stuff!!

Efter att ha konstaterat att min gamla  multieffektpedal till basen inte räcker till längre så beslutade jag att sälja den gamla och införskaffa ny. Den gamla Zoom 607:an var en utmärkt nybörjarpedal med ändock mycket ljud för pengarna! Tyvärr väsnas den lite när den ska vara tyst, vilket märks när man ska spela in på datorn och så...
Efter en kortare jakt idag på Musikbörsens affärer på Söder och sen i city så kunde jag lokalisera en sådan som jag spanat in! Den låg och väntade på mig i butiken på S:t Eriksgatan 58 (tror jag det var...). De hade även min basmodell där så jag kunde testa med rätt gear! Kanon! Epiphones Thunderbirds var ju helt slut i hela stan för en månad sen... De hade t.o.m. den korpsvarta sk Gothmodellen och den var astuff, dock inte "jag". Min modell rular för mig!
Efter ca 20-25 minuters testande så hade jag och pedalen blivit kära i varandra så det var bara att handla loss den. Planen var att testa den där och sen handla den på billigare men mycket sämre musikaffären Jam (otrevliga, ointresserade försäljare!) men jag tänkte om och tycker att bra och trevlig service ska fasen löna sig! Gladeligen betalade jag ett par hundra mer för den på rätt ställe! Så nu har jag en tusen gånger grymmare version av Zoom's multieffektpedaler än min gamla trotjänare, som ligger på Tradera för vidare tjänstgöring förhoppningsvis. En Zoom B2.1U med allt, allt bättre och mer utav samt en inbyggd trummaskin (enklare variant men ändå!) med 40 färdiga rytmer. USB interface! Storbonusen är att Cubase LE ingår!! Right on, jag som letat bra musikprogram till burken!! Mer avancerad men enklare att hantera, tro't eller ej.... Rock'n'roll!!!!

image22
Hej då och tack för allt!!!

image23
Välkommen!!!!

Kommentarer
Postat av: JCG

Heavy tools :-)

2007-05-09 @ 16:18:08
URL: http://www.nogg.se/jcg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0