Suomi!!

Såg lite på tv nyss när poängen fördelades i melodifestivalen... Stor humor! Flest grannländer vinner, är det hemliga receptet för den tävlingen. Säkert kommer det gnällas i stugorna om det men i princip ALLA röstade så, inklusive de skandinaviska länderna!
Nä, desto bättre tv är det på MTV faktiskt där de för en gångs skull visar hårdrock för hela slanten, som motvikt till schlagern! Länge sedan man tittade på den hiphop-kanalen...
Kan ingen starta upp CMT igen? Country Music Television, som ni som haft Kabelvision länge kanske minns? Där lärde vi känna storheter som Boxcar Willy och hitlåtar som Honky Tonk Superman och jinglar som meddelade oss att se på CMT för det var "music 'til the cows come home..." Hälften av videosarna handlade om truckdrivers med avklippta ärmar på skjortan och cowboyhatt på huvudet och dom hade brustet hjärta... CMT, kom tillbaka!!

Folk som känner mig vet att jag älskar hockey och särskilt när mina kära Finska Lejon spelar. Tyvärr har de en tradition av att alltid förlora på det mest smärtsamma sättet som det bara går. Oftast i en final och allra helst mot Tre Kronor... Pga all smärta och nervproblem det innebär att hålla på Lejonen så har jag inte tittat en enda sekund på hockey-VM i år! Dels för min egen skull men också för att när jag brukar titta så går det alltid åt skogen för Lejonen. Så jag hjälper dom, alltså! Det verkar ju funka för nu är de i final mot Kanada, de gamla Kron-dödarna! Självklart kan jag inte titta på finalen imorgon för att inte jinxa deras flyt.... Däremot kan jag supporta härifrån!

Hyvä, Suomi!
image24

Kommentarer
Postat av: JCG

Hehe testa om det inte körs på nätradion?

2007-05-13 @ 00:55:58
URL: http://www.nogg.se/jcg
Postat av: Jennie

Får vi väl hoppas att dom vinner. Förstår att det har varit smärtsamt ;) men jag tror (hoppas) verkligen dom tar guldet i år. Jag ska Heja i all fall!

2007-05-13 @ 10:21:47
URL: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0