No pain - no gain?

Har börjat återta min bättre grundkondis nu genom att motionsspringa ett par gånger i veckan. Jag har blivit varse om hur viktiga ett par bra dojjor att springa i är! Imorse när jag gick upp så hade jag så ont i högerfoten att jag haltade... Gör det fortfarande. Rundan jag springer är ungefär 60% på asfalt och resten på grus/sand. På torsdag får det nog bli en sväng till en sportaffär och inhandla ett par dugliga pjuck! De jag har idag är ett par arméns från typ 2001... Min kära sambo påminde mig om att sportskosulor är färskvara så de här har nog gjort sitt. Vilket känns i högertassen.
Får väl cykla tills foten är helad igen! Vi är ju bortskämda med bra cykelstråk där jag bor. Dessutom är det väl dags att dra upp vårgäddan nu? Har ju ett nytt inhandlat fiskekort i plånboken sen ett par veckor! Om nu spöt har överlevt vintern i vår överbelamrade klädkammare/förråd... Det förra hade ju överdelen knäckts på mitten när jag grävde fram det. Det brukar inte bli så mycket fiske som förr men jag brukar köpa fiskekortet varje år ändå för cashen går ju till sjö- och fiskevård i våra sjöar. Då känns det ju ok om man kan nappa upp en gädda eller två per år. (Som vi dessutom äter upp!) Give some - get some!
Dessutom är det så otroligt avkopplande och skönt även om man inte får någon fisk....
image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0