Nice?

Eftersom jag jobbar hela valborgshelgen så hade jag möjligheten att se valda delar av stan i ett 'innan- och efter' perspektiv. Igår kväll på min väg hemåt mötte jag idel festklädda ungdomar med dryckespåsarna som standard-accessoar. Det var glatt och kul! På bussen vällde det in familjer som skulle till de lokala brasorna och man kan bara flina åt de manliga vuxna som hade ölburkar i jackfickorna och handen tryckt mot en konstig utbulnad i innefickehöjd. Utbulnaden hade en misstänkt kontur av en flaska...? Busigt smugglande förbi busschaffisen, som på gamla goda tiden? Stämningen var dock god. Kul!
Imorse när jag åkte till jobbet igen så var staden öde, förutom jag och de vanliga gängen med byggjobbarklädda, stubbsnaggade, östeuropeiska knegarkillarna. I Slussen låg två enorma spyor och det stank piss överallt och som vanligt totalt "McDonaldsdekorerat"! Tänk så mysigt med alla dessa rödgula pappmuggar, pommes-askar och hamburgarpapper det blivit i Slussen på helgerna efter att McDonalds öppnade sin sylta där.... I tunnelbanan låg en smarrig spya och spred sin doft. Hoppade av i Östermalmstorg och väntade in mitt rätta tåg och där låg en finfin spya och stank i hård konkurrens med pisslukt. I nästa tåg varken luktade eller syntes det någon passerad mat/dryckblandning på golv eller säten! Måste varit ett nyinsatt tåg. Slutligen på Stadion låg en välkomstkommité i form av en klart godkänd spya. 
Valborg eller "amatörernas afton" verkar ha avlöpt traditionsenligt i år med.

Idag lär det inte vara mycket verksamhet här så jag tog faktiskt med mig nya guran och det medföljande kurshäftet. Lite lär man väl hinna plinka idag och kanske lära sig lite också?

Kommentarer
Postat av: JCG

Combat rock? :-D

Jodu, är inte ett dugg förvånad över hur stan ser ut. Fast iofs stinker det alltid piss vid Sluss(k)en numer.

2007-05-01 @ 10:02:34
URL: http://www.nogg.se/jcg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0