Thunderbird... Historien om en önskad bas.

Har ett tag nu varit förälskad på avstånd i en sååå tung bas! Se bilder nedan och förstå. Efter en heldags sökande i musikaffärer i stan, insåg jag att den inte finns inne nånstans och det bekräftades av en affärsnisse också. Den anses lite udda....?? Nå, nästan alla affärer som SKULLE haft den inne hade den på sina hemsidor och då är det bara att beställa hemifrån soffan då. Sagt och gjort! Beställning ivägskickad för en vecka sedan och för att få lite rabatt så la jag ut min nuvarande bas, en Hamer, på Tradera. Den fick jag såld för lite mer än jag gav för den och ska skickas iväg imorgon med Bussgods till Göteborg.
Men... Var är MIN bas då?? Ringde affären jag beställt hos och fick ett svar man inte vill ha: Åh, dig skulle jag ju ha kontaktat tidigare! Den basen är slut även hos leverantören och kommer inte kunna levereras först om kanske en månad. Kanske!
Ridå... Avbeställde ordern direkt för jag behöver ju en bas direkt. Vi repar varje torsdag och spelar in en egenproducerad platta på helgerna! Desperat surfning på nätet bland affärernas begagnade-avdelningar lledde mig till en beg'ad Thunderbird i en affär i Västerås. Kabom! Beställde den direkt! 
Dessutom kommer den kosta mig knappt en tusing när jag dragit av vad jag fick för gamla basen, istället för ca 3000:-! Sånt gillar vi! Så här efteråt kom jag på att jag inte ens sett vilken modell det är. Den svartvita eller vintage eller helsvarta goth? Allvarligt talat så spelar det ingen roll. Den är så cool i vilken skepnad den än är så jag tar den whatever. Kvaliteten oroar mig minimalt då den kommer från en musikaffär. De köper inte in vad som helst! 
Då är det bara att vänta på att någon av mina kära (fd?) kollegor brevbärarna ska ha med sig en avi snart.... 

Antingen är det den här....
image3
  
Eller den här...
image4

Eller den här!
image5

Kommentarer
Postat av: JCG

...eller så är det en custom made som tillhört en kvinnlig basdängare... rosa pastell :-)
Jag har åxå tjärat ner mig i en yxa som heter Blues Hawk. Hittade ljuddemo på nätet & den gör skäl för namnet. Visade sig vara Gibson dessutom. Samt "discontinued" av nån sjuk anledning, så numer en raritet & kostar väl 50 papp. *grrr*
http://www.blueshawk.info/intro.htm

2007-03-20 @ 21:19:58
URL: http://riffraff.blogg.se
Postat av: Tommy

Rensade bort ett par comments... Din gura ser Les Paul'ig ut! Häftigt!!

2007-03-21 @ 11:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0