Sommartid.

Så har vi flyttat fram dinkan en timme i natt igen. För mig som jobbar idag så blev det en timmes tidigare uppstigning från varma sängen... Tro inte att man gick och la sig en timme tidigare igår för det. Nej då, trots att det inte var något kul på tvn och man var dödstrött så la man sig inte före midnatt. Korkad som man är...
Nåja, söndagspassen brukar inte vara så mycket att göra på ändå. Igår var det lite liv här pga den tragiska olyckan i Skåne när en officer blev ihjälklämd under ett vältande pansarfordon. Stackars kille och hans närmaste...
38 år är ingen ålder att gå bort på! Tyvärr har ju livet ingen rättvisa eller logik alltid utan saker blir bara som de blir. Hur brutalt som helst men inget man kan gå och fundera sig knäpp på. Det är viktigare att satsa på att leva och inte att oroa sig över alla möjliga och omöjliga risker här i livet... Inte mer än det sunda bondförnuftet, förstås.

"Säg till om jag stör",
sa han när han steg in,
"så går jag meddetsamma".
"Du inte bara stör",
svarade jag,
"du rubbar hela min existens.
Välkommen."

Eeva Kilpi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0