Country & hårdrock?

Har på senare år upptäckt att jag är en countrydiggare, förutom hårdrockare. Ingen heehaw-redneck-hillbilly men heller ingen fan av den moderna popcountryn eller svensk "country" som egentligen är dansbandsmusik framförd av artister klädda som en lightversion av amerikanska countryartister. Nä, det ska vara den gamla skolan med dammiga kaktus-luktande outlaws som Willie Nelson, Kris Kristoferson, Waylon Jennings m fl. 
Det var när jag var i Sweden Rock Festival år 2000 när Lynyrd Skynyrd headlinade en av dagarna som jag blev varse om att den typen av musik (sydstatsrock) var riktigt ball. Jag rotade vidare i den genren men det blev liksom aldrig bättre än just bara bra. Inte "wow!!" eller så. Vill nog ha hårdare sound men tydlig countrysmak i. Typ hårdrock & irländsk folkmusik som Thin Lizzy körde i många låtar och de sista åren Gary Moore var hårdrockare.
Finns den sorten? Måste ju finnas i staterna men sån smal musik når nog inte över hit så man hittar den.... 

Så nu kör jag en gammal hederlig jaktmetod: Surfar in på en amerikansk radiokanal med bla a hårdrock på menyn och mailar till alla tre hårdrock DJ's med min förfrågan! Radiokanalen jag valde? http://www.sirius.com 
Sagt och gjort och nu väntar jag nyfiket på ett intressant och givande svar på min jakt på "good ol' hardrock & country music"! Vad mer kan man förvänta sig av en radiokanal med detta automatiska standardsvar till dom som mailar?

"At SIRIUS, our customers matter - that's why we love hearing from you. 
We believe we offer the best audio entertainment in the world and we
want you to think so too.

We'll be in touch in the next 24 hours, so in the meantime rest assured
that you've done your part - now we'll do ours."

Rock'n'roll, dudes!!! Fortsättning följer........

Kommentarer
Postat av: JCG

Hehe, & själv har jag ju snöat in på blues, old school såklart men även den variant som kallas "Chigago/electric blues". Finns x antal bluesvarianter & en del suger stenhårt. Typ munspels- & pianoblues... instrument som ska "krydda" en riktigt skitig träskblues & inte vara huvudinstrumentet.


& bäst är ju good ol' rock & roll mes feta bluesrötter, som Stones i sina bästa stunder eller tidiga AC/DC (samt deras senaste, nu asgamla platta Stiff Upper Lip, visar alla wannabees var skåpet ska stå).

2007-03-20 @ 01:53:41
URL: http://riffraff.blogg.se
Postat av: JCG

Jäkla stavfel då... tecken på sovdax.

2007-03-20 @ 01:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0