Vad i...?

Det ryktas om Aki Riihilahti till Djurgården?! Satsar dom på en finsk spelare i varje lagdel eller? Om ryktet stämmer så är det bara en finsk målvakt kvar som fattas så är det klart. Fast några svenska spelare måste de väl se till att ha kvar i laget ändå? Jag menar... Allsvenskan, dam it! Alla fotbollsligor behöver spelare utifrån men det måste inte innebära att vissa lag blir främlingslegioner ändå? Kolla i engelska ligan bara: Chelsea och mitt favvolag Arsenal! Det är många matcher de har startat utan en enda engelsman i startelvan! Hur påverkar det de inhemska spelarna och ungdomarna som spelar som ser att de inte ens platsar i sin egen liga? Det kan knappast vara positivt i längden... Å andra sidan så är det kul att det samlas upp lite fler fotbolls-Lejon i allsvenskan! Varför har inte bajen något? Antti Pohja, som aldrig fick chansen (men var ett evighetsgående rivjärn på topp) var väl sist? Vad jag hörde så vann han skytteligan i finska ligan direkt när han kom dit...

Stendött på jobbet en midsommarhelgnatt... Jag går och ser på sista avsnittet i min lånade dvd-box "Band of brothers". Du hade rätt, Janosch. Den är superb!! Bästa serien jag sett!

Kommentarer
Postat av: JCG

För typ 2 år sen fick jag ett utbrott när DIF importerade ännu en afrikan: "Va f-n de kan lika gärna byta namn till Kamerun IF"...
Mer svenskar i lagen skulle vara nice, men de är ju så patetiskt bortskämda från början numer & inbillar sig att de ska behandlas som elit efter 5 vunna matcher, tjäna 32 miljoner i månaden samt få proffskontrakt utomlands efter ett halvår i Allsvenskan.
Kunde man banka desa j-vla inbillningar ur skallen på dem, så hade vi typ 20 köande till varje lag...

2007-06-24 @ 05:25:55
URL: http://www.nogg.se/jcg
Postat av: Tommy

Bajens fem anfallare i nuläget (enligt bajen-hemsidan): En amerikan, en sydafrikan, en islänning, en brasse och en svensk. Svensken har jag aldrig sett att han fått lira en minut ens... Alltså har man köpt in spelare från utlandet som sitter på bänken, ibland inte ens det! Bajen kör ju med två anfallare och som det ser ut nu så plockas Petter upp från mittfältet som anfallare bredvid brassen. Väl investerade cash på de andra? Jag hävdar att det bara måste finnas talanger från utvecklingslaget man kan ha som reserver istället för att köpa sådana dyrt från utlandet.

2007-06-24 @ 21:21:49
URL: http://watchkeeper.blogg.se
Postat av: MP

Ja skippar fotbolls-funderingarna. Band of Brothers é bland de tyngsta Spielberg har varit mé om att producera för TV. Fet bild, FETT ljud, å fett obehagligt vissa scener.

2007-06-25 @ 20:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0