Hur spännande är det?

Då och då läser jag i tidningarna om damfotbollsspelare som känner sig bortglömda i media. Jag har säkert tagit upp ämnet förut men gör det spontant igen efter att ha sett gårdagens resultat från damernas allsvenska... En ligaledare som bara för till nån match sen inte hade förlorat en match på, var det 58 matcher, i rad. De snittar nästan fem gjorda mål per match. Igår vann de mot Qbik med 8-1... Samtidigt slutade stockholmsderbyt Djurgården-AIK med 7-0. Ett AIK som på tolv spelade matcher lyckats peta in hela tre (3) mål. Visst, det blir extraordinära resultat i herrarnas allsvenska också ibland men i damernas ser det ut så här varje omgång.
Det borde teoretiskt sett innebära massor med publik på läktarna när det görs så mycket mål hela tiden. Eller? Eller kan det vara så att det innebär att deras serie blir allt annat än spännande? Det kanske inte drar så himla mycket folk? Nu börjar det komma in utländska stjärnspelare så det kanske finns ett visst hopp, för i ärlighetens namn så verkar de inhemska spelarna med kvalitet inte räcka till... Spelet som presteras får inte den kritik i media den verkligen behöver på grund av att det inte vore "politikst korrekt". Istället får den det av publiken.

Kommentarer
Postat av: JCG

Läser med glädje när DIF Damer kör över AjIKå eller Umää med sin överhypade kärring i fokus. Men i övrigt orkar jag inte bry mig, räcker med vanliga fotbollen & hockeyn...

2007-06-29 @ 01:57:10
URL: http://www.nogg.se/jcg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0