Time for Time Team?

Discovery channel har alltid varit en av mina favoritkanaler sen jag kunde börja se den på kabel-tv. Tyvärr har den delats upp i flera olika Discovery varianter och mina favoritprogram (historiska dokumentärer) har hamnat på något som heter Discovery Civilisations eller något liknande. Kvar finns ett Discovery Channel som mest visar hur man bygger bilar och broar mm... Inte lika roligt!
Mitt bästa favoritprogram av alla var ett som hette Time Team. Det var en serie som handlade om att ett gäng färgstarka arkeologer som fick en helg på sig att göra en utgrävning i ett område där det kunde finnas något spännande. Oftast hittade de något men inte alltid och när de hittade något så var det inte alltid det som de egentligen sökte efter.
Mycket trevligt program! Tyvärr visas inte det programmet längre på det crappiga Discovery som jag har vilket är en stor förlust. Nu har jag luskat ut att den serien visas på Kanal 9 men omdöpt till det försvenskade Tidsresenärerna. Vad bra! Synd bara att mitt kabel-tv bolag inte har Kanal 9 i sitt utbud då... Nu har det dock tänts ett visst hopp eftersom de tydligen ligger i förhandlingar, om man ska tro Kanal 9. Jag hoppas verkligen att det stämmer och att de kan komma överens snarast!

image41
Actionbild från tv serien. Skynda tillbaka till mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0