Deckare...

"Hon hade legat där länge. Tillräckligt länge för att lederna skulle ha hunnit stelna, och sedan mjukna igen. Ingen hade ännu funnit henne, men det var bara en tidsfråga. Och när man väl fann henne skulle det inte råda någon tvekan om på vilket sätt hon hade dött. Eller att hon blivit mördad?"

Så lyder början på Ica-Kurirens skrivartävling i år med deadline 1 augusti. Fortsättningen och slutet är tävlingen. Max tre A4 sidor med textstorlek 12. Heh! Jag hade börjat skriva en story och hade väl fått ihop en tredjedel tills jag upptäckte att det var en cachad sida från förra årets tävling! Den var ämnet fritt i dessutom. Nåja, jag tror att jag kan väva in min påbörjade story i den här och ge lite svart humor åt mitt bidrag...
Jag vet ett flertal i min bekantskapskrets med pennkapacitet som också borde haka på ett litet skrivarprojekt på kul... Kom igen nu!

Länk till tävlingen:
http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200706/19/20070619162922_Icak052/20070619162922_Icak052.dbp.asp?iPageId=46

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0