BBB = crap!!

Jag har haft Bredbandsbolaget som min internetleverantör sen jag gick från modemtiden med Telia (runt 2001) och har i stora drag varit mycket nöjd. När de (BBB) sen började med telefoni så böt jag även det från Telia och det funkade lite si och så i början men blev bra sen. Till för några månader sen... Då började mailen strula ofta, den ville inte logga in mig, krashade när man höll på och mailade osv. Så gör den även nu i skrivande stund... Försöker logga in- funkar inte (fel användarnamn eller lösenord, påstår den men det är det aldrig!), väntar några minuter och lyckas logga in. Svarar på polarn JCGs mail och ska skicka ännu ett till samma person direkt efter det första och kastas då ut med meddelandet att min session varat för länge. Knappt en minut!?
Telefonen strular genom att man får en felton när man försöker ringa ut. Hela tiden! Stänger av strömmen till dosan i nån minut och ibland går det igång efter det. Ibland är det totaldött och man får inte ens en kopplingston! Man försöker ringa från mobilen till sin telefon och då går svararen igång utan ett enda tut emellan... Ikväll funkade det inte att ringa ut till bara vissa nummer (testade till min och tjejens mobiler bl a), vissa nummer kom det inte ens en påringningstut från och en del funkade helt ok. Sen slutade alla att funka och man fick bara felton (nästan som upptaget-tonen)...
Börjar ruttna ihop på skiten nu! Har skickat kvällens fel i en sammanställning till BBB och väntar på svar. Tycker inte att man ska behöva betala fullt pris när det inte funkar! Dessutom när det är så ofta också.
Well well, om drygt ett år så flyttar vi och får tillbaka Telia igen. De var dyra förut men funkade i alla fall alltid! Can't wait....

Kommentarer
Postat av: MP

Skumt värre. Hos mej har de funkat klockrent me BBB utan strul å svordomar. Enda nackdelen e väl att man inte kan ringa nånstans om de blir elavbrott. Fast då e ju visseligen mobilen en hyfsad backup.

2007-12-24 @ 06:14:58
Postat av: Tommy

Skumt! De måste ha ändrat nånting nånstans för som sagt, det har funkat kanon i flera år!

2007-12-27 @ 17:45:37
URL: http://watchkeeper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0