Rapport från Verkligheten...

Min lillebror som är i Mexiko mailar om orkanen Dean som kommer härja bl a just där han befinner sig. Nervös rapport i väntan på naturens oerhörda krafter.... Kände för att lägga ut det för att förmedla ett verklighets-perspektiv som de flesta av oss aldrig kommer att behöva uppleva. Be well, bro'!!!

"Dean har nu uppnat kategori 5 vilket ar den hogsta... :(

Nu marks paniken bland manniskorna har och jag borjar bli rejalt javla radd maste jag medge.

Armeen aker runt och ger direktioner och allmanna rad och hjalp.

Vi har nu iaf fatt tag pa allt vi kan tankas behova.

De forsoker genomfora en evakueringsplan for ca 60 000(!!) Amerikanska turister, men langt ifran alla kommer fa plats pa flygen...

Nar Wilma slog till 2005 sa forlorade ca 20 000 personer sina jobb och flera av hotellen har nyss ateroppnat, alltsa 1.5 ar senare.. Detta innebar, ifall det upprepas, att vi med storsta sannolikhet maste flytta harifran, pga av tomheten vad galler jobb :(

Har sa oerhort blandade kannslor, bland annat sa mar jag sa javla fysiskt illa i magen pga nervositeten, men samtidigt har jag ett standigt adrenalin-rus i kroppen... Ar javligt radd over att bli helt nollstalld ifall nodevakuering skulle behovas... "liten pa jorden" stammer bra in nu! :)

Nu hoppas vi saklart att allt gar  bra och att ev skador blir sma.

Dean har en oerhord hastighet, vilket ar att foredra. Wilma (kraftigaste i historien..) fick for sig att fastna i Cancun i ca 2.5 dagar... Dean vantas och hoppas bara "blasa forbi"...

Vi ska aven ta ett rejalt snack ang framtiden for oss har i Mexiko... verkar lite for extremt vadermassigt for min del...

Experterna har aven varnat for att arets sasong..lyssna pa ordet: "arets sasong"... kan komma att ha ca 16-19 stormar, mot det mer normala 9-12...

Ja ni... kan saga att jag ar riktigt javla radd nu... Klockan ar 0118, natten mellan fredag-lordag, och Dean vantas "landa" mellan mandag 0200 och tisdag 0500.... Ovissthet med andra ord.

Det jag mest av allt vill just nu ar att sitta hemma i Katrineholm med en kopp te och glo pa Simpsons alternativt Family Guy :)

Vet ej hur jag ska avsluta mailet heller :S

"Halsn/Tony-skitradd"? :)

Snalla, hall tummarna nu!!

Snart far jag kanna pa verkligheten igen! :)

Mvh/Tony"

image63
Dean samlar kraft på en bild från i torsdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0