Rock on!

Vårat band/banditgäng, Jernroth, håller på att spela in en egenproducerad skiva just nu. Vi har haft en lång och brokig jakt på en sologitarrist och vi jagar fortfarande... Vi har försökt boka in ett par bekanta gurasvingare till att lägga solon på skivan men det har av olika anledningar inte funkat. Sen kunde vår fd yxman tänka sig att göra tillfällig comeback enbart i studion för att hjälpa oss men nu har han gjort sig illa i fingrarna! På lördag skulle han spelat in... Känns som om en förbannelse vilar över oss!
Nu ska vi testa en polare, J, som vi försökt få igång tidigare. Han har fått en replokal-demo-bootleg med våra låtar på och sitter hemma och jammar till dom. Jag håller tummarna att det kommer gå bra! Nästa torsdag är inbokad som jam/audition-rep med honom. Fortsättning följer...
Jag fick hem min Squier-(sätt stavat den här gången)gitarr till slut och har ont i fingrarna av allt lekande med den! Attans vad kul det är!! Snart måste jag dock disciplinera mig lite och börja lära mig lite ackord och allt vad det heter. Man kanske kan köra 50% lärande och 50% lattjande? Hehe!

Solen skiner och nu ska jag faktiskt ut och springa! Jag har totaltappat min kondis jag hade som brevbärare... Håller icke!


Kommentarer
Postat av: JCG

Visst är den lättspelad?
Ut & röra på fläsket måste även jag, min kondis är slut. Men jogga? No f*cking way ;)

2007-04-26 @ 16:46:00
URL: http://www.nogg.se/jcg
Postat av: Tommy

Den är lättspelad som fasen! I love it!! Jogga är inte roligt och promenad i högt tempo sägs ju ta bättre men jag vill ha tillbaka min uthållighetskondis... Sprang faktiskt nonstop i 35-40 minuter! Bättre kondis än jag trodde men ack vilken träningsvärk imorgon. Den har börjat redan nu... Ouch!

2007-04-26 @ 22:21:56
URL: http://watchkeeper.blogg.se
Postat av: JCG

Det kostar att ligga på topp ;)

2007-04-27 @ 01:21:58
URL: http://www.nogg.se/jcg
Postat av: Tommy

Argh... Smärta. Tänker dock ge mig ut nu igen på morgonkvisten, eller är det förmiddag? En liten runda till Flaten och tebax. Tror det kan vara mysigt vid sjön såhär tidigt. :-)

2007-04-27 @ 09:26:16
URL: http://watchkeeper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0