Mer politik...

Jag håller med JCG att sossarna torskade valet mer än brackorna vann. De vann pga folks utledhet med det som varit för länge, med de personerna som inget förtroende längre hade att hämta. Nu är scenen brackornas i ett par mörka år framåt och sossarna ligger lågt i opposition. Gudarna vet vad mer vi kommer få utstå nu, från partier som direkt blivit av med folks sympatier (kolla alla opinionssiffror senaste tiden) och ligger runt riksdagsgränsen på fyra procent.
Det som oroar är också vilka tokerier de genomför men som sossarna väljer att inte ta bort sen när de vunnit nästa val och ska än en gång få ägna stor del av mandattiden att städa efter lekstugan. T ex karensdagen, som tillkom under brackornas senaste maktperiod, har inte tagits bort trots löften... Den här bestraffningen av folk som blir sjuka är en grej i ren "sveriges bästa arbetare"-anda. Om jag inte minns fel så ville brackorna ha ännu fler karensdagar om de vann valet... Perfekt! Jag har alltid undrat vad man skulle kunna ha sina semesterdagar till istället för vila och ladda om batterierna? Man får väl ta dom när man blir sjuk!

Kommentarer
Postat av: JCG

Detta vill jag se, innan Allians-packet får kicken nästa val:
* Att de verkligen lyckas driva igenom nya arenor åt HIF & DIF, hela vägen. Sossarna ansåg att vi alla skulle bocka & tacka & nöja sig med ett nyrenoverat Råttsunda. Det vägrar högerspökena finna sig i & som Djurgårdare håller jag med (troligen kommunisten Ohly åxå, ännu en DIF:are). Dock verkar ny arena för Bajen komma före, DIF får som vanligt hamna sist. Detta j-vla Stadion-trams! Då vi aldrig kommer få loss den eller ens FÖRBÄTTRA skiten pga nån DIF-hatande j-vla misslyckad abort som satt sig på tvären, överge rubbet & bygg ny.
* Sen vill jag se att det rensas upp i rättsrötelandet Svärje. Slut på dalt & fjant med gärningsmän & förödmjukande hån av offren. Punkt.
Sen kan de kasta ut alla smygpeddon & våldtäktsfans från våra domstolar åxå.
Over & out.

2007-04-12 @ 18:30:54
URL: http://riffraff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0