Grönvit ungdom rular!

Sitter och slår ihjäl ännu en natt på jobbet och allt verkar lugna gatan. Jag vet, man ska inte säga/skriva så för då brakar det lös... Köpte en box med Bud Spencer & Terence Hill för ett tag sen och den är med ifall det inte skulle braka lös inatt. Bud Spencer är Kung!!

Ser på årets Bajenlag att de har ett helt koppel med kids runt 20 i a-truppen igen. Tycker det är så kul! Finns det något bättre än kaxiga, respektlösa supertalanger som tar för sig mot överreklamerade inköpta (för överpris) proffs? Veti fasen. Jag hoppas de får en bra start i år för det ser tunt ut med ledare-på-planen-typer nu när Petur stack hem till Island. Jag hoppas att någon av de andra "åldringarna" (25-30 år...) kliver fram och styr upp på plan. Kan behövas om de får en trög start... Talang finns men rutin behövs med. Inte ens tränaren kan ge den varan! Gråpälsade urbajaren Thom Åhlund har dessutom lämnat skutan som andretränare precis innan start. What the fuck is that? Vad händer i leden?? Lyft upp Lasse Eriksson till andretränare! Han är också urbajare som de borde lyssna på om han morrar till!
Kommer ihåg när han spelade i Porto och de spelade en vänskapsmatch mot bajen på 90-talet på Söderstadion. Lasse satt på bänken då men fick gång på gång resa på sig och dansa när bajenklacken krävde det av en "egen spelare i motståndarlaget"... Portospelarna fattade nada när ingen brydde sig om dem, Big Stars som de trots allt var, utan deras andrekeeper från nordpolen fick all cred hela tiden.
Faktiskt vann bajen mot Porto i den matchen! Med 3-0 eller så vill jag minnas, dessutom. Då fick jag även se mitt livs snyggaste mål live, som gjordes av Leffe Strandh när han tvåfotsklackade med sig bollen förbi Portobackarna!!
Den grejen har jag aldrig någonsin sett göras igen. Aldrig!

Fast jag skulle gärna se det igen! I år kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0