Aprilskämt?

Årets aprilskämt för mig blev hur jag mådde dagen efter grabbkvällen i lördags, som för en gångs skull avverkades på lokala sunkhaket. Puh... Först hade de ingen mellanöl (vet inte alla att mellisar smakar bäst?! Fast där borta är nog den drycken sedd som vatten...), sen skulle man ta en whisky allt för sent och till sist följa med på en efterfest. Det var en mycket rolig och trevlig kväll, inklusive efterfesten men det blev för mycket av det blöta ändock. Huvaligen, jag mådde som jag förtjänade söndagen den 1 april... Sorry JCG, att jag inte pallade dra de sista dragen med trimmern när du kom och bankade på men det där stapplande vraket som gick med böjd kropp och tom själ till dörren var faktiskt jag. I mitt huvud hade nog trimmern varit lika tyst och smidig som en rostig motorsåg från helvetet... Resultatet på ditt huvud hade nog blivit lika illa som inne i mitt, så det var nog lika bra att du bad morsan. Nog gnällt!

Varför envisas länder med bananrepublikledare att visa upp utländska krigsfångar offentligt i TV (vilket är emot civiliserade länders överenskomna konventioner) och låta fångarna "visa hur de ångrar sig och ber om ursäkt" för vad de än har gjort och inte gjort? Tror de i sin vildaste fantasi på att någon tror på den parodin? Senast är det britterna som fångades av iranier någonstans. So what? Fånga in dom, för ett jävla liv i press och diplomatin och så men häng inte ut enskilda fotsoldater i TV som nån jäkla dåligt regisserad såpopera! Typiskt bananrepublikfasoner... Ovärdigt och förnedrande.

Keith Richards snortade en sträng av sin kremerade farsas aska... Tragik eller komedi? :-)) 


Kommentarer
Postat av: JCG

Samma här, blev bara för mycket. Ska inte dricka ren whiskey, ändå gjorde jag det, full & korkad. Alltför många öl blev det, men vad som är j-vligast är att jag såg ut & kände mig som en slusk. Skulle ju bara ut till hålan i ett ärende egentligen, & slickade mitt skitiga hår bakåt, & hade bara samma t-shirt jag sovit i natten innan. Sen hamnar man på 3 fester & alla är uppriggade & fina & en kvinna på haket hade föryngrat sig 10 år med svart hårfärg & rockig kjol (undrar om hennes arbetsnarkoman till karl ens har märkt det?). Fy f-n, dude, vad sunkig jag kände mig. Den massiva bakfyllan väntade på att få slå ner även mig, men jag var så j-vla arg att den inte vågade. Arg över dumfylla, pengaslöseri & självförnedring.
Nu blir det alcohol free stance en tid.

2007-04-05 @ 12:25:43
URL: http://riffraff.blogg.se
Postat av: Tommy

TRE fester?? Var du på turné eller? :-) Självförnedring..? Tycker du höll stilen från när vi joinade forces iaf.

2007-04-05 @ 22:39:52
URL: http://watchkeeper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0